Viešasis logistikos centras (VLC) – daugiau nei krovinių kaimelis

VLC – daugiau nei krovinių kaimelis

VLC – daugiau nei krovinių kaimelis

Sandėliavimas yra viena iš logistikos funkcijų. Sandėliavimo paslaugos Lietuvoje siūlomos moderniuose logistikos centruose, kurių dešimtys yra įsikūrę prie didžiųjų šalies miestų, magistralių susikirtimų, oro ir jūrų uostų terminalų. Per pastarąjį dešimtmetį krovinių sandėliavimo Lietuvoje kultūra ir plotai labai išaugo. Čia teikiamos ne tik krovinių sandėliavimo, bet ir konsolidavimo, kitos vežėjams aktualios paslaugos. Tačiau šie terminalai daugiausia pritaikyti vienarūšiam transportui.

Europoje, didžiausiuose tranzitinių krovinių srautų susikirtimo taškuose, kuriami aukštesnio lygio paslaugų kompleksą užtikrinantys krovinių kaimeliai – Viešieji logistikos centrai (VLC). Jų steigimą aktyviai remia vyriausybės, kaip reikšmingus tranzitinių pervežimų plėtrai ir atitinkančius politiką aplinkosaugos srityje.

VLC Lietuvoje pripažinti strateginės reikšmės valstybės projektu, tam pritraukiamos milijoninės ES paramos lėšos. VLC idėja yra susijusi su ES iškeltu tikslu pasiekti, kad ne mažiau kaip pusė krovinių, gabenamų didesniu kaip 300 km atstumu, nuo greitkelių būtų perkelta geležinkeliui bei vandens transportui. Mažinant greitkeliams tenkantį krūvį taupomi energijos ištekliai, mažinama aplinkos tarša. Skirtingų transporto rūšių sąveikavimui būtina atitinkama infrastruktūra, intermodaliniai terminalai. Kaip rodo Europoje jau veikiančių tokių centrų patirtis, tarptautinių pervežimų organizatoriams tai yra patrauklūs traukos taškai, skatinantys pasinaudoti kombinuotojo transporto privalumais.

Lietuvoje kuriami keturi VLC: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje bei Šiauliuose. Vilniaus VL centras, statomas Vaidotuose, orientuotas perkelti krovinius vežti geležinkeliu. Bus 2 tūkst. kv. m ploto sunkvežimių stovėjimo aikštelė, 150 tūkst. kv. m konteinerių saugojimo aikštelė, keturios geležinkelio linijos, bus teikiamos ne tik sandėliavimo paslaugos, bet ir visos kitos aktualios paslaugos krovinius perkraunant nuo greitkelių geležinkeliui ir atvirkščiai. Šis VLC turėtų pradėti veikti jau po metų ir kasmet didinti perkrovimų apimtis, pradedant nuo 17 tūkst. TEU.

Panašūs straipsniai:
Viešieji logistikos centrai Lietuvoje
Viešųjų logistikos centrų vaidmuo transporto sistemoje

 

Autorius: BukMatomas

Tags: ,

Jūsų komentaras