Vežėjai laukia rinkos pagyvėjimo

Atsisveikindami su vasara vežėjai tikisi, jog atėjus rudeniui transporto rinka sulauks pagyvėjimo. Tam tikras laisvų krovinių atoslūgis šiltuoju sezonu stebimas kiekvienais metais; didesnė konkurencija dėl krovinių savo ruožtu lemia pervežimo įkainių mažėjimą. Toks dėsnis. Ekonomikos pagyvėjimo metais transporto rinkos bangavimai mažesni, lengviau išlyginami, taigi vežėjų kišenei nėra skaudūs. Tačiau jau kelios pastarosios vasaros, kai situacija sunkiai prognozuojama. Užsitęsusi ekonominė krizė smarkiai nurėžė krovinių srautus. Ji privertė veržtis diržus ir peržiūrėti sąnaudas, ieškoti naujų partnerių, o kai kurias įmones – ir visai atsisveikinti su pervežimų verslu. Ką tik pasibaigusi vasara Lietuvos vežėjams buvo šiek tiek geresnė, bet iki optimizmo dar labai toli. Įtampos pakako. Prie to prisidėjo ne tik ekonominės, bet ir politinės, administracinės kliūtys, ypač tiems, kam aktualūs pervežimai į Naujosios muitų sąjungos šalis.

Ar ruduo atneš pagyvėjimą transporto rinkoje? Paskutinėmis vasaros dienomis TimoCom transporto barometro skalė vis dar rodė vežėjams nepalankų laisvų krovinių ir transporto pasiūlymų santykį, ypač iš Vakarų Europos – lietuvių transportininkų pamėgtų krypčių: Vokietija, Nyderlandai, Prancūzija. Galima tikėtis, kad situacija nuo rugsėjo mėnesio pradės keistis, laisvi kroviniai transporto rinkoje jau nebus deficitiniai. Periodas iki Kalėdų vežėjams – derliaus metas. Įprastomis sąlygomis maždaug penktadaliu padidėja krovinių srautai. Įsivyrauja ir palankesni pervežimo įkainiai, jie gali būti net 20-30 proc. didesni. Pervežimų šuolis taip pat yra iššūkis, jam reikia būti tinkamai pasiruošus. Vilčių suteikia pamažu atsigaunanti pramonė, didėjantis eksportas.

Tačiau prognozė – nedėkingas dalykas. Vežėjai jas vertina atsargiai. Jie ne kartą savo kailiu patyrė, kad prognozės ir realybė toli gražu ne visada sutampa. Dėl įvairių aplinkybių kai kada žlunga net ir įprasti scenarijai. Antai pernai rudenį vežėjai pasiruošė rudeniniam krovinių srautui, prisipirko vilkikų, o tokio augimo, kaip laukta, ir nebuvo, liko galioti vasaros įkainiai. Tai daugiausia lėmė sumažėję krovinių srautai į Rusiją. Šiuo metu susiklosčiusi gana trapi situacija kai kuriose euro zonos šalyse.

Transporto rinkos senbuvių tai negąsdina. Jie laikosi principo: tikėtis geriausio scenarijaus ir būti pasiruošus blogiausiam.

Panašūs straipsniai:

Autorius: BukMatomas

Tags: , , ,