Transporto bendrovės pasisako prieš kvotas vairuotojams

Transporto bendrovės pasisako prieš kvotas vairuotojams

Transporto bendrovės pasisako prieš kvotas vairuotojams

Kodėl norima įvesti kvotas tolimųjų reisų vairuotojams iš trečiųjų šalių?

Lietuvos Vyriausybės atstovai garsiai pradėjo kalbėti apie tai, kad gali būti įvestos kvotos vairuotojams iš trečiųjų šalių.

Tokia situacija susiklostė po to, kai lietuviams atsivėrė kur kas daugiau galimybių įdarbinti užsieniečius – procedūros sutrumpėjo ir reikalavimai tapo paprastesni nei buvo iki šiol. Transporto bendrovių atstovai, sužinoję, kad jau kalbama apie kvotas, gerokai nustebo – tolimųjų reisų vairuotojų Lietuvoje trūksta tūkstančiais, o kvotos dar labiau pablogintų esamą situaciją.

Lietuvos vežėjų sąjunga kreipėsi į Vyriausybę su prašymu neįvesti kvotų, nes tai tikrai pakenks verslui – atsiras darbuotojų trūkumas, įmonės turės prastovų, praras pinigų ne tik verslas, bet ir Lietuvos ekonomika. Pagrindiniai argumentai, išdėstyti rašte Vyriausybei, yra tokie:

  • Nelogiška įvesti kvotas tų profesijų atstovams, kurios yra įtrauktos į trūkstamų profesijų sąrašą;
  • Jei bus įvestos kvotos, gali prasidėti verslų „emigracija“, nes Lietuva taps nebepatraukli logistikos verslui plėtoti;
  • Kvotų įvedimas nulemtų sumažėjusį Lietuvos įmonių konkurencingumą kitų ES valstybių atžvilgiu.

Kol kas nėra aišku, ar bus atsižvelgta į tokį prašymą, tačiau jau dabar akivaizdu, kad vairuotojai iš trečiųjų šalių – didelis ramstis šalies transporto sektoriui.

Jūsų komentaras