Pervežimai į Rusiją: pelnas su rizikos prieskoniu

Lietuvos vežėjų ir ekspeditorių perspektyviniuose planuose Rusijos reikšmė nemažėja. Su didžiąja kaimyne Rytuose siejami ne tik seni tradiciniai ryšiai, bet ir verslo plėtros viltys. Susidomėjimo neslopina šios rinkos sudėtingumas: besikeičiantys įstatymai, užtrunkantis transportavimas ir neretos prastovos dėl įvairių užlaikymų, pagaliau, daug didesnė rizika dėl neapmokėjimų, krovinių dingimų.

Rusijos rinkos senbuviai neslepia, kad nepaisant didesnės rizikos ji yra pelninga, turi augimo rezervų. Pervežimai Vakarų Europoje yra stabilūs, tačiau ne tokie pelningi palyginti su Rusija ar Muitų Sąjunga apskritai. Viltingai nuteikia ir Rusijoje vykstantys pažangūs procesai, tai, kad įmonės išeina iš šešėlio. Be abejonės, darbui specifinėje rinkoje reikalingas įdirbis, mentaliteto ir kalbos žinojimas. Būtini ir tam tikri saugikliai. Siekiant apsisaugoti nuo nemokių klientų, apie juos surenkama informacija, teiraujamasi rekomendacijų, už paslaugą imamas avansinis arba išankstinis mokestis.

Kiekvienais metais iškyla nemalonių situacijų, kai vežėjų problemas tenka spręsti Vyriausybių lygmeniu. Šį balandį tokia situacija susidarė Rusijai sugriežtinus leidimų naudojimo tvarką. Kitaip pradėjus traktuoti krovinio kilmę, pailgėjo valstybės sienos kirtimo procedūros, o trečiųjų šalių krovinius gabenantiems, bet trišalių leidimų neturintiems vežėjams už leidimų naudojimo tvarkos pažeidimus iškilo didelių baudų grėsmė. Tarptautinių krovinių vežėjų situacijai stebėti bei spręsti sudaryta valstybės institucijų ir vežėjų atstovų darbo grupė. Lietuvos vežėjų problemos Maskvoje aptartos su atsakingų institucijų atstovais. Siūloma įvesti papildomą dokumentą, kuris įrodytų, kad į Rusiją vežamas krovinys pakrautas Lietuvoje, todėl jį galima vežti naudojantis dvišaliu leidimu.

Panašūs straipsniai:

Daugiau krovinių per Lietuva

Autorius: BukMatomas

Tags: , ,