Pasiūlymų mažėja – įtampa auga

Krovinių paieška

„Lizingai atima vilkikus, vairuotojai lieka be darbo, įmonės bankrutuoja. Vienos įmonės bankrotas tempė ir paskos dar ne vienos įmonės bankrotus. Ir šitas procesas nesibaigė. Lietuvos vežėjai praranda savo pozicijas Europoje, Rusijoje ir kitur“, – niūrios vežėjų kalbos. Ekonominės krizės pabaigos jie toli gražu nejaučia. Pavasaris, deja, šioje srityje optimizmo nežadina.

Konkurencija tarp įmonių išlieka milžiniška, krovinių pasiūlymų mažėja, pervežimai Europoje brangsta. Degalų kainos šoktelėjo beveik dvigubai, pervežimų sąnaudas didina ir kelių mokesčiai. Antai Vokietijoje už vieną kilometrą tenka pakloti 25-28 eurocentus.

Augant įtampai tarptautinių pervežimų rinkoje, ėmė kaisti ir vežėjų bei gamintojų santykiai. Vieni tvirtina, kad importuojamų prekių pervežimo įkainiai yra tokie maži, kad krovinio gabenimas jau nuostolingas. Pramonininkai priekaištauja, neva kai kurie vežėjai įsigudrina jų sąskaita padengti ne tik krovinio pristatymo, bet ir tuščios mašinos grįžimo išlaidas. Vežėjai dėl tokio kaltinimo piktinasi – šmeižtas!

Kai sovietmečio pabaigoje pirmą kartą buvo prabilta apie krovinių paieškos būtinybę, vairuotojai spjaudėsi ir pyko, kad negali greičiau grįžti iš komandiruotės, turi grįždami laisvą krovinį paimti. Laisvoji rinka viską sudėliojo į savo vietas. Laisvų krovinių jau niekas nesikrato – priešingai, graibstyte graibsto.

Tiesa, krovinių paieška (laisvo transporto paieška) organizuojama skirtingai. Galima tiesiog atsiversti nemokamų skelbimų puslapį, kreiptis į kurią nors tokias paslaugas teikiančią įmonę ar solidžią krovinių ir transporto biržą. Išlaidos kiekvienu atveju bus skirtingos, o iš pirmo žvilgsnio tarptautiniai krovinių pasiūlymai – visur panašūs: pervežimai Vakarų Europoje, pervežimai į Rytų Europą, pervežimai į Rusiją… Tačiau skirtumai netrunka paaiškėti. Už pigiai – ir gauni pigiai, priedo dažnai įgyji papildomų problemų. Dažniausiai jos prasideda susidūrus su įtartina įmone.

 

Autorius: BukMatomas

Tags: , , , , , , ,
Prenumeruoti sklaidos kanalą šiaim įrašui

Vienas atsakymas

Jūsų komentaras