Padėtis tarp Lenkijos ir Rusijos: ar laimės vežėjai?

Padėtis tarp Lenkijos ir Rusijos: ar laimės vežėjai?

Padėtis tarp Lenkijos ir Rusijos: ar laimės vežėjai?

Lietuvos vežėjai puikiai atsilaikė netekę dalies Rusijos rinkos: nemaža dalis lietuviškos kilmės prekių buvo nukreipta į Lenkiją. Tačiau dėl naujos lenkų valdžios politinio nestabilumo investuotojai nežino, kaip tiksliai elgtis – zlotas stipriai reaguoja į šią situaciją. Ar Lietuvos vežėjams kaimyninė rinka gali tapti „antrąja Rusija“?

Yra įvairių nuomonių apie situaciją tarp Rusijos ir Lenkijos bei tarp šių valstybių vykstančių derybų dėl vežėjų kvotų skaičiaus. Lenkai užsispyrusiai iš Rusijos reikalauja žymiai padidinti leidimų savo vežėjams kvotą, tačiau tai gali netenkinti Lietuvos vežėjų interesų.

Ar Lenkijos rinka taps „antrąja Rusija“?

Pasak „Swedbank“ vyriausiojo ekonomisto Nerijaus Mačiulio, matome, kad Rusija pasitraukė iš pagrindinio prekybos dešimtuko. Antroje vietoje – Lenkija. Ji tapo antra Rusija, tačiau neprognozuojama dėl šiuo metu vykdomos politikos.

SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda mano kitaip. Jo nuomone, tarp Lenkijos ir Rusijos yra vienas milžiniškas skirtumas. Rusijai prireiktų burtininko, kuris galėtų surasti receptų ekonominei padėčiai stabilizuoti ir ją pagerinti. O Lenkijai reiktų itin pasistengti norint sugadinti palyginti stabilią situaciją.

Lenkijos bandymai susitarti su Rusija

Problema kilo dėl to, kad Rusijos ir Lenkijos transporto žinybos nesugebėjo laiku susitarti dėl leidimų vežėjams 2016 metais skaičiaus. Be to, Lenkija nepatenkinta Rusijos įdiegta nauja krovinių gabenimo kontrolės sistema, kuria, anot Lenkijos atstovų, siekiama apriboti kitų šalių, taip pat ir Lenkijos, vilkikų įvažiavimą į šalies teritoriją.

Kaip jau buvo skelbta, Rusija nuo vasario 1 dienos nebeįsileidžia Lenkijos vilkikų – dvišaliai krovinių vežimo leidimai nebegalioja. Tačiau iki vasario vidurio Rusija netrukdys šalyje jau esantiems Lenkijos vežėjams grįžti namo. Rusijos vilkikai nuo šios savaitės taip pat negali įvažiuoti į Lenkiją.

Vis dėlto tris dienas Varšuvoje trukusios Lenkijos ir Rusijos atstovų derybos dėl leidimų vežėjams kvotų ir krovinių gabenimo sąlygų patyrė fiasko.

Ar laimės Lietuvos vežėjai?

Lieka klausimas, kaip viskas susiklostys, ir kas ką laimės. Aišku tik viena – po sklandžių 2015 metų Lietuvos rinkai prognozuojami geri ir šie metai. N. Mačiulis teigia, kad Lietuva laikosi stabiliai – nors prarasta didelė rinka, tačiau 2015 m. fiksuotas bendras 0,5 % eksporto augimas. Prekyba buvo subalansuota. Šiemet užsienio prekybos deficitas turėtų padidėti, tačiau tikrai nebus tokios situacijos, kokia buvo 2007 m.

Rekomenduojame:
Baltarusijos pasienis: sulaikomos lietuviškos priekabos
Didėja TIR knygelių išdavimai
„Linavą“ vėl purto skandalai

 

Tags: , , ,

Jūsų komentaras