Nuo lapkričio 1-osios privalomos naujos saugos sistemos vilkikuose

Nuo lapkričio 1-osios privalomos naujos saugos sistemos vilkikuose

Nuo lapkričio 1-osios privalomos naujos saugos sistemos vilkikuose

Nuo lapkričio 1 d. Europos Sąjungoje parduodami vilkikai ir kitas sunkusis transportas privalės turėti elektronines sistemas, kurios įspės apie nukrypimą nuo eismo juostos ir užtikrins saugų avarinį stabdymą. Tačiau tai ne visos šios naujos elektroninės sistemos galimybės, pasirodo, kad besirūpinant saugumu, bus pasirūpinta netgi ir degalų taupymu.

Vienas iš svarbiausių patobulinimų elektroninėje sistemoje bus vadinamasis „autopiloto“ režimas, kuris ne tik palaikys pastovų greitį bet ir taikys išmaniąją pavarų perjungimo sistemą. Šios technologijos, būdamos susietos su navigacija ir taip vertindamos būsimus kelio pasikeitimus ir reljefo pokyčius, už 2-3 kilometrų atitinkamai keičia ir variklio, pavarų dėžės bei stabdymo darbą. Pavyzdžiui, prieš įkalnę vilkikas įsibėgės taip, kad pasiekiant viršūnę, netektų papildomai spustelėti akseleratoriaus pedalo. Greitis, važiuojant į įkalnę, pagal standartinius nustatymus gali būti mažinamas iki 10 km/h arba 7 – 4 km/h. Jei vilkikas važiuoja kalvotoje vietovėje, kompiuteris gali padėti vilkikui sutaupyti iki 3 – 5 % degalų, nes elektroniniai įtaisai padeda efektyviai išnaudoti riedėjimo inerciją, nuokalnėje leidžiant važiuoti truputį didesniu greičiu nei nustatyta „autopiloto“ nustatymuose.

DAF vilkikų gamintojai teigia, kad nuo 2015 metų visos DAF CF ir XF serijų transporto priemonės turės dar galingesnę ir efektyvesnę stabdymo varikliu stabdžių sistemą. Svirtimi bus galima pasirinkti variklinio stabdymo lygį nuo 0 iki 3. Pasak gamintojų, tokia stabdymo sistema ne tik garantuoja efektyvų stabdymą, bet ir padeda mažiau dėvėtis darbiniams stabdžiams, taip pat yra pigesnė nei įprastas retarderis. DAF nauji vilkikai turi ir dar vieną naują standartinę funkciją – automatinę slėgio padangose kontrolės sistemą. Ši sistema veikia kartu su EBS, skaičiuojant rato sukimosi greitį bei spindulį, esant pakitimams, įspėja vairuotoją. Šios sistemos nauda akivaizdi – ilgesnis padangų naudojimo laikas ir, žinoma, mažesnės kuro sąnaudos.

Dar viena naujovė, kuri privalės būti vilkikuose nuo lapkričio 1 d., yra atkeliavusi iš lengvųjų automobilių, tai – eisimo juostų laikymasis. Prabangiuose „BMW“, „Volvo“ ir „Audi“ automobilių modeliuose eismo juostų laikymasis nėra jokia naujovė, tačiau vilkikų gamyboje iki šiol to dar nebuvo. Ši sistema veikia labai paprastai, artėjant prie kelio ženklinimo linijos, būtina rodyti posūkį, jo neparodžius, sistema tai interpretuos kaip vairuotojo nedėmesingumą ir imsis priemonių, kad vėl sutelktų vairuotojo dėmesį į kelią – įjungs čaižų garso signalą, truktels saugos diržą ar ims vibruoti vairą.

Paskutinioji privaloma nuo lapkričio 1 d. sistema vilkikuose – avarinio stabdymo sistema. Šią sistemą už papildomą mokestį jau buvo galima įsirengti vilkikuose ir seniau, tad vairuotojai apie ją puikiai žino – kliūtis kelyje fiksuos kameros ir radarai.

Rekomenduojame
Vairuotojams Prancūzijoje – draudimas naudotis įranga, atkuriančia garsą per ausines
Diskutuota apie vairuotojų ir darbdavių problemas Lietuvoje
Norvegijoje – nauji reikalavimai vežėjams

Tags: ,

Jūsų komentaras