Lietuvos vežėjų konkurentai: kas jie tokie?

Lietuvos vežėjų konkurentai: kas jie tokie?

Lietuvos vežėjų konkurentai: kas jie tokie?

Lietuva, būdama tranzitinė valstybė, turi apsčiai konkurentų gabenimų versle. Vis dėlto vieni iš jų Lietuvos vežėjų atžvilgiu taiko nuosaikesnę politiką, kiti – agresyvesnę. Tokių apraiškų pavyzdžiai – protestai dėl tarptautinių krovinių vežimo leidimų išdavimo, apribojimų įvežamiems produktams taikymas.

Pagrindiniais Lietuvos vežėjų konkurentais įvardijami latviai, lenkai, rusai bei bulgarai. Su vienais iš jų lietuviai geba konkuruoti sėkmingiau, o su kitais – nuolat pritrūkta įrankių. Tarkime, ne maža dalis įmonių įsitikinusios, kad dėl šalies masto ir vežėjų įmonių gausos – Lenkija kone nenugalimas priešas. Lietuvos vežėjai oficialiose diskusijose ir neformaliuose pokalbiuose ne kartą yra įvardiję protekcionistinį Lenkijos požiūrį į savo šalies gabentojus.

Tokia situacija buvo ne tik ekonominio pakilimo, bet ir sunkmečio sąlygomis. Logistikos rinka besidomintys prisimena, kaip 2008-2009 m. Lenkija, skirtingai nei, tarkime, Lietuva, gynė savo vežėjus nuo bankų. Tai padėjo bankroto procedūrų išvengti ne vienai dešimčiai įmonių. Lietuvoje nei iš vadovybės, nei iš asocijuotų struktūrų pusės nebuvo bandyta keisti situaciją ir tartis su bankais dėl mokėjimų atidėjimo.

Vienas iš būdų užtikrinti logistikos bendrovių konkurencinį pranašumą prieš kaimynus – operatyvus ir optimizuotas naudojimasis krovinių ir transporto biržomis. Tarptautinė krovinių ir transporto birža TimoCom per dieną siūlo kone 300 tūkst. transporto ir krovinių pasiūlymų. Čia 85 tūkst. vartotojų iš visos Europos kas minutę bando padidinti savo pranašumus – moderniomis technologijomis ne tik palengvinti darbą, bet ir laimėti laiko kitoms operacijoms atlikti.

Panašūs straipsniai:
Italijoje – transporto sektoriaus atsigavimo ženklai
Telematikos sistemos krovinių ir transporto biržose
Degalų kaina – sudedamoji krovinio pervežimo dalis

Autorius: BukMatomas

Tags: ,