Krovinių gabenimas – svarbiausia užsitikrinti nuolatinius užsakymus

Atsargus optimizmas – taip galima nusakyti pastaruoju metu tarp vežėjų vyraujančias nuotaikas. Jos būdingos ne tik Lietuvai, bet ir visai Vakarų Europai. Augančias vežėjų pajamas, be kita ko, patvirtina pirmąjį ketvirtį, ypač kovo mėnesį, pastebimai pagyvėjusi vilkikų pardavimo rinka. Nors, kaip skelbia automobilių gamintojus vienijanti organizacija ACEA, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu sunkiųjų automobilių pardavimai Europos Sąjungos erdvėje yra 3 proc. menkesni.

Atsiranda jaunų energingų žmonių, kurie svajoja įsigyti vilkiką ir pradėti savarankišką krovinių gabenimo verslą. Daugelį domina tarptautiniai pervežimai. Jaunimas verslo perspektyvas sieja pirmiausia su Europos Sąjunga. Vakarų Europa suprantamesnė ir prognozuojama, ne taip kaip Muitų Sąjunga. Pervežimai į Rusiją susiję su didesne rizika.

Tačiau pervežimai Vakarų Europoje verslą pradedantiems vežėjams taip pat kelia tam tikrų klausimų: kaip užsitikrinti stabilius pervežimus, kaip išvengti nepatikimų klientų, kaip „išmušti“ skolą iš kitoje šalyje esančios įmonės?

Dviračio išradinėti nereikia, verta pasitarti su patyrusiais vežėjais. Ieškoti ryškių su gamintojais, ekspedicijos įmonėmis ir stabiliai organizuoti veiklą padeda transporto biržos. Šiandien jau ir Lietuvoje beveik kiekviena transporto įmonė yra bent vienos krovinių ir transporto biržos vartotoja. Stojimo sąlygos, vartotojo mokestis skiriasi, tačiau skiriasi ir paslaugų kokybė. Patartina atkreipti dėmesį, kiek birža turi potencialių vartotojų aktualioje teritorijoje. Kuo daugiau vartotojų, tuo daugiau pasiūlymų, tuo stabilesnės kainos.

Naudingus sandorius užtikrina pervežimo konkursai. Solidi krovinių ir transporto birža tokiuose konkursuose siūlo dalyvauti nemokamai. Naudojimasis krovinių ir transporto biržos paslaugomis turi ir daugiau privalumų, taip pat ir tokiu skaudžiu vežėjams klausimu, kaip nepatikimi užsakovai. Klientus galima reitinguoti; rimtos krovinių ir transporto biržos iš anksto patikrina firmų mokumą, o nemalonių situacijų atvejais siūlo skolų išieškojimo paslaugą. Kaip rodo patirtis, Vakarų Europoje dažniau kyla keblumų dėl palyginti nedidelių užsakymų – 100-300 eurų. Patyrę vežėjai pripažįsta, kad jeigu ne biržos teikiama skolos išieškojimo paslauga, patiems dėl jos neapsimokėtų net vargti, pernelyg didelės susidarytų išlaidos.

 

Autorius: BukMatomas

Prenumeruoti sklaidos kanalą šiaim įrašui

Vienas atsakymas

Jūsų komentaras