Krovinių gabenimas – atsakingas darbas

Krovinio gabenimas nuo taško A iki taško B – sudėtingas, daug žinių ir kompetencijų reikalaujantis procesas, mat šioje logistikos grandinėje dalyvauja keli subjektai. Visgi svarbiausi šiame procese – vežėjas ir ekspeditorius.

Kad suprastume atsakomybę, gulančią ant krovinio gabentojo pečių, turime gerai suvokti, ką reglamentuoja CMR konvencija. Visi žinome, kad pagrindinis reikalavimas, tenkantis krovinio vežėjui, nesugadinti krovinio – pristatyti jį saugiai ir tokį, koks buvo pakrautas į puspriekabę.

Visgi labai dažnai dėl nenumatytų aplinkybių atsitinka kitaip: krovinio gavėjas nėra patenkintas galutiniu rezultatu. Dažniausiai problemų sukelia vėlavimai, pakenkimai fizinei prekių išvaizdai. Minėtoji konvencija ragina atkreipti dėmesį į du pagrindinius dalykus: ar vežėjas galėjo išvengti aplinkybių, kurios ir nulėmė netenkinantį rezultatą ir ar galėjo užkirsti kelią žalingų pasekmių, dėl kurių buvo sugadintas krovinys, atsiradimui. Jei galėjo, bet to nepadarė, išvengti atsakomybės už krovinio sugadinimą veikiausiai nepavyks.

Įrodyti, kad buvo imtasi visų reikalingų priemonių užkirsti kelią nepageidaujamoms aplinkybėms, tenka pačiam vežėjui. Pagrindinės aplinkybės, kurios nurodomos kaip neišvengiamos: gaisrai, kelio būklė ir oro sąlygos, autoavarijos, vagystės ir t.t. Vairuotojas, kaip profesionalas, privalo imtis visų adekvačių priemonių, kad žala kroviniui nebūtų padaryta.

Ekspeditorių darbas iki šiol nereglamentuotas, taigi veikla vykdoma vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis.

Krovinių gabenimas – atsakingas darbas

Krovinių gabenimas – atsakingas darbas

Reikia prisiminti, kad jei ekspeditorius sugadina krovinį, tai atsakomybė tenka ir už jo partnerius – vežėjus (juk ekspeditorius vežėjui patikėjo vežti krovinį). Pagrindinė problema, su kuria susiduria ekspeditoriai, yra ta, kad Lietuvos draudimo bendrovės nenori drausti trečiųjų šalių atsakomybės. Įprastai ekspeditoriai draudžiasi užsienyje, o jei tai daro Lietuvoje – renkasi CA draudimą.

Panašūs straipsniai:
Kada krovinius gabensime be TIR knygelių?
Videoregistratoriai vilkikuose: būtinybė ar nereikalingas dalykas
„Euro 6“ standartas: dar vienas žingsnis ekologijos link ar noras parduoti daugiau naujų sunkvežimių?

 

 

 
Autorius: BukMatomas

Tags: , , , , , ,