Neatsiimtas krovinys: galvos skausmas ir laiko gaišimas

Neatsiimtas krovinys: galvos skausmas ir laiko gaišimas

Neatsiimtas krovinys: galvos skausmas ir laiko gaišimas

Prižiūrėti krovinių keliavimą iš vieno pasaulio krašto į kitą – logistų ir sandėlių atstovų kasdienybė. Pasirodo, atsitinka ir taip, kad atkeliavęs į sandėlį krovinys tampa niekam nereikalingas – jo siuntėjas nepageidauja arba siuntėjo nerandama, arba įmonė, užsakiusi krovinį, jau būna bankrutavusi.

Ką daryti su nepasiimtu kroviniu? Apie tai šiek tiek kalbama CMR konvencijoje, tačiau advokatai, dirbantys su krovinių gabenimo teise, vis dėlto akcentuoja, kad neįmanoma konvencijos sąlygų pritaikyti paraidžiui.

Neatsiimtas krovinys nemokamai yra saugomas kurį laiką, pavyzdžiui, jūrų uostų terminaluose – tris dienas. Jei jo nepareikalauja ir siuntėjas, tuomet vežėjas turi teisę jį parduoti, kad būtų padengtos transportavimo ir saugojimo išlaidos. Pagal CMR konvenciją – pasipelnyti šiuo atveju negalima. O neretai atsitinka ir taip, kad krovinio vertė yra mažesnė nei dėl jo patirtos išlaidos. Kartais utilizuoti pasenusius ir sugedusius krovinius yra kur kas brangiau.

Taigi – neatsiimtas krovinys – ne pinigų šaltinis, o didelis galvos skausmas, ištinkantis sandėlių operatorius ir vežėjus ne taip jau ir retai.

Tags: , , ,

Jūsų komentaras