Kodėl sudėtinga gabenti temperatūrinius krovinius?

Kodėl sudėtinga gabenti temperatūrinius krovinius?

Kodėl sudėtinga gabenti temperatūrinius krovinius?

Lietuvoje nemažai įmonių, kurių specializacija – temperatūrinių krovinių gabenimas. Tai – sudėtinga veikla, mat gabenti krovinius šaldytuvinėmis puspriekabėmis yra kur kas sunkiau nei tentinėmis. Krovinys dažnai sugadinamas, jei yra nepakankamai atšaldytas. Didelė atsakomybė gula ant vairuotojo pečių, mat šis privalo atlikti darbą preciziškai: turi pamatuoti kiekvienos paletės temperatūrą, kad įsitikintų, ar ji tokia, kokia ir turėtų būti.
Greitai gendančių produktų gabenimas – stipriai reglamentuotas. Norint gabenti tokius krovinius, reikia gauti ATP sertifikatą. Toks sertifikatas naujai transporto priemonei yra išduodamas iškart ir galioja net šešerius metus, bet jei puspriekabė senesnė, tai jį gauti gerokai sunkiau. Tai įmanoma tik tada, jei transporto priemonė yra gerai patikrinama Valstybinėje bandymų stotyje.
Lietuvos valstybinė kelių transporto inspekcija labai dažnai nubaudžia vežėjų apskritai neturinčių ATP sertifikatų, arba turinčių negaliojančius sertifikatus. Dažniausiai lietuviai gabena vaisius, daržoves, šaldytą mėsą. Maršrutų geografija irgi nekinta jau keletą metų: Rusija, Baltarusija, Ukraina, Ispanija.
Specialistai pripažįsta, kad daugiausiai pažeidimų būna gabenant temperatūrinio režimo reikalaujančius krovinius. Pagrindinės įmonės, vežančios tokio pobūdžio krovinius, yra „Girteka“, „Bretalita“, „Transfera“, „Autofriga“.

Panašūs straipsniai:
Kada krovinius gabensime be TIR knygelių?
Krovinių gabenimas – atsakingas darbas
Krovinių ir transporto biržos Lietuvoje

 

Autorius: BukMatomas

Tags: , , , , , , ,