Gabena pigiai, bet ar kokybiškai?

Gabena pigiai, bet ar kokybiškai?

Gabena pigiai, bet ar kokybiškai?

Kai krovinių srautai rinkoje didėja, transporto sektoriaus dalyviai vis dažniau prabyla apie tai, kad balansas tarp priimtinos kainos ir pageidaujamos transportavimo kokybės – vis sunkiau pasiekiamas. Kredito rizikos vertinimo bendrovė „Creditreform Lietuva“ pastebi, kad 2013 m. pirmąjį pusmetį transporto sektoriaus įmonių pajamos didėjo bene sparčiausiai, jei lygintume su kitais pramonės sektoriais. Vis dėlto akcentuojama, kad ši situacija yra reliatyvi, mat konkurencija auga stipriai, taip pat dėl eksporto rinkų susitraukimo mažėja bendrovių pelno maržos.

Nors šiuo metu vežėjai nesiskundžia mažėjančiais fraktais – vis dėlto gabenimo įkainiai nekyla. Tarptautinės transporto ir krovinių biržos „TimoCom“ atstovai pastebi palankias tendencijas: „Stebina bendras pasiūlymų skaičius: palyginus su pernai metais, šiemet pastebėtas 13 % išaugęs krovinių ir transporto pasiūlymų kiekis“.

Gausėjant dalyvių rinkoje, būtina tikslingai ir atsakingai pasirinkti verslo partnerius. Vienas iš esminių momentų, leidžiančių nesuklysti, renkantis kainos ir kokybės santykį, – rekomendacijos. Patyrę krovinių siuntėjai ir ekspeditoriai įprastai ieško tokių vežėjų, kurie rinkoje dirba ne vienerius metus. Vis dėlto ne vienas, susigundęs mažesniais frachtais, ima ir „sutaupo“ – už reisą sumoka mažiau, bet paskui turi spręsti kitas problemas – atsiranda vėlavimas, kartais sugadinami, o dar blogiau – netgi prarandami kroviniai.

Specialistai rekomenduoja atsižvelgti į šiuos momentus: kokia yra įmonės reputacija, stažas rinkoje bei kreditingumas. Būtina pasidomėti anksčiau įvykdytais užsakymais – ar nėra partnerių nusiskundimų, ar bendrovė neįtraukta į „juoduosius sąrašus“.

Teisininkai taip pat pateikia patarimų, kai norima gauti kokybiškas paslaugas už priimtiną kainą. Anot jų, viską galima išanalizuoti ir „apsibrėžti“ rizikas, žinant kas, kada ir už ką atsakingas. Susitarus mažesnę gabenimo kainą, dažnai vežėjas gauna pastabų iš užsakovo už tai, kad krovinys buvo netinkamai transportuotas ar pažeistas.

Tam, kad vežėjui, sutikusiam gabenti už mažesnius įkainius, nereikėtų atsakyti už tai, ko jis nepadarė, teisės ekspertai pataria suprasti, kada atsirado žala: ar tai atsitiko dėl vežėjo kaltės, ar tai buvo kroviniu disponuojančio asmens nurodymų pasekmė. Kitaip tariant, reikia aiškiai suvokti, kas tuo metu, kai kroviniui buvo padaryta žala ar buvo nesilaikyta pristatymo terminų, turėjo krovinio disponavimo teisę.

Svarbiausia tai, kad ir kokie susitarti frachtai būtų, vežėjas turi vadovautis krovinio siuntėjo instrukcijomis, nebent yra kokių nors išimčių. Detaliai patikrinus transporto įmonės, su kuria norima turėti reikalų, dosjė ir žinant teisinius momentus, galima beveik drąsiai garantuoti, kad kainos ir kokybės santykis bus pasiektas.

Panašūs straipsniai:
Krovinių ir transporto pasiūlą reguliuoja rinka
Krovinių gabenimas: kokybės ir kainos santykis
Pervežimų kainos ir vėl palankiausios siuntėjams

 

Autorius: BukMatomas

Tags: , , , , , ,

Jūsų komentaras