„Eurostat“ skelbia: judriausi krovininiai uostai

nuotr. Wikipedia

nuotr. Wikipedia

2014 metais Roterdamas, Antverpenas ir Hamburgas buvo trys intensyviausi Europos Sąjungos (ES) uostai, drauge sudarydami beveik penktadalį (19,2 proc.) bendrojo krovinių svorio, gabenamo per visus ES uostus.

Rugsėjo 29 dieną, Pasaulinės jūrų dienos proga, Europos Sąjungos statistikos tarnyba „Eurostat“ publikavo  duomenis apie tarptautinę prekybą, vykdomą jūromis, ir apie jūrų krovininį transportą.

Roterdamas (Nyderlandai) 2014 metais buvo judriausias krovininis uostas (422 mln. tonų, arba 11 proc. bendro per visus ES uostus gabenamo prekių kiekio). Aukščiausias pozicijas pagal šį rodiklį šiuo laikotarpiu užėmė ir Antverpeno uostas Belgijoje (180 mln. tonų, 5 proc.), Hamburgas Vokietijoje (126 mln. tonų, 3 proc.), Amsterdamas Nyderlanduose (97 mln. tonų, 3 proc.), Alchesirasas Ispanijoje (76 mln. tonų, 2 proc.) ir Marselis Prancūzijoje (74 mln. tonų, 2 proc.).

Lietuvoje užsienio prekyba, kai prekės gabenamos jūra, sudarė 42,4 proc. visos prekybos vertės. Vis dėlto gabenimas kelių transportu užima kur kas svarbesnę vietą ir, tikėtina, kad tai nesikeis ir netolimoje ateityje.