„Euro 6“ standartas: dar vienas žingsnis ekologijos link ar noras parduoti daugiau naujų sunkvežimių?

„Euro 6“ standartas: dar vienas žingsnis ekologijos link ar noras parduoti daugiau naujų sunkvežimių?

„Euro 6“ standartas: dar vienas žingsnis ekologijos link ar noras parduoti daugiau naujų sunkvežimių?

Transporto rinkos ekspertai pastaruoju metu labai daug dėmesio skiria naujų, „Euro 6“ standartą atitinkančių vilkikų, temai. Tikėtina, kad logistikos įmonių vadovai jau metų pabaigoje imsis spartaus autoparko atnaujinimo veiksmų: įsigis daugiau naująjį standartą atitinkančių vilkikų. Dar viena gera žinia ta, kad šiais metais Hanoveryje (Vokietija) vykusioje komercinio transporto parodoje įmonių savininkai išgirdo pozityvią žinią, kad naujuosius standartus atitinkantys vilkikai už kelius Europoje mokės mažiau.

Rinkoje šiuo metu sklando dvi nuomonės: vieni pasirengę į naujuosius standartus investuoti dar nesulaukę 2014 m., kiti – linkę dar palaukti. Pripažintas vilkikų gamintojas „Volvo Trucks“ laikosi pozicijos, kad geriau tai padaryti ilgai nelaukus – mat galima įgyti pranašumą prieš konkurentus. Ne paslaptis, kad vis dažniau klientai tiekėjus renkasi pagal tai, ar jie tausoja aplinką.

Trumpai aptarsime naująjį standartą: jis skirtas dviejų tipų išmetamiesiems teršalams: azoto oksidams (NOX) ir kietosioms dalelėms (PM). Šių teršalų kiekis numatytas labai griežtas. Būtina įrengti dyzelino dalelių filtrą (DPF), kuris sulaikytų net ir mažiausias daleles.

Sunkvežimių gamintojas „Scania“ teigia, kad „Euro 6“ standartas leidžia net 95 % sumažinti azoto oksidų (NOx) kiekį. Visgi, prieš skubant atsinaujinti autoparką, reiktų nepamiršti, kad 2017 m. arba 2018 m. įsigalios naujas „Euro 7“ standartas.

Transporto rinkos tyrinėtojai labiau akcentuoja ekologinius privalumus nei gamintojų norą parduoti daugiau sunkvežimių. Tokį požiūrį patvirtina pagrindinis faktas: į aplinką išmetama tik viena penktoji „Euro 5“ išmetamų azoto oksidų.

Panašūs straipsniai:

 

 

Autorius: BukMatomas

Tags: , , , ,
Prenumeruoti sklaidos kanalą šiaim įrašui

Vienas atsakymas

Jūsų komentaras