EURO 6: pliusai ir minusai

EURO 6: pliusai ir minusai

EURO 6: pliusai ir minusai

Šiemet, perėjus prie naujojo sunkiojo transporto emisijos reikalavimo EURO 6, rinkoje pasigirdo daug minčių apie tai, kad sustos prekyba sunkvežimiais. Panašu, kad metams įgaunant pagreitį, taip neatsitiko. Anaiptol žmonės gana aktyviai perka naujas pažangesnes ir labiau aplinkai draugiškas transporto priemones. Didžiosios įmonės, atstovaujančios skirtingus vilkikų gamintojus, džiaugiasi, kad yra pardavusios kelias dešimtis automobilių.

Kovo pradžioje bendrovė „Adampolis“, atstovaujanti MAN gamintoją, išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kad pirmasis MAN EURO 6 jau Lietuvoje – jį eksploatuoja statybų bendrovė ALVORA. Transporto biržų forumuose pasigirsta minčių apie tai, kad naujuosius standartus atitinkantys sunkvežimiai labai nepatvarūs. Kol kas daugiausiai tokių kritikos strėlių yra sulaukęs DAF.

Visgi, kad ir kaip rinką veiktų naujieji standartai, jie turi ir savų pliusų, ir minusų. Bene didžiausias privalumas tas, kad šis emisijos standartas labiausiai leidžia tausoti gamtą. Azoto oksidų ir kietųjų dalelių išmetimo į aplinką kiekis yra sumažinamas iki minimumo. Ne paslaptis, kad vis daugiau klientų savo tiekėjus renkasi pagal tai, ar jie tausoja aplinką. Naujosios technologijos leidžia dyzelino dalelių filtrams atsakingai surinkti kietąsias daleles, kurios vėliau sudeginamos regeneracijos proceso metu.

Vilkikų gamintojų atstovai teigia, kad įvedus naujuosius standartus degalų sąnaudos nepadidėja, jei lygintume su EURO 5.

Daugiausiai kritikos naujasis standartas susilaukia dėl to, kad tokie sunkvežimiai yra gerokai brangesni – daugiau kaip 10 tūkst. EUR. Negano to, jiems Europoje iš esmės netaikomi mažesni kelių mokesčiai. O liūdniausia žinia tiems, kurių maršrutai driekiasi per Rytų rinkas. Naujausius ekologinius standartus atitinkančios transporto priemonės „bijo“ rusiškų sieringų degalų, todėl tokių sunkvežimių eksploatacija žymiai pabrangsta.

Panašūs straipsniai

Degalų, įvežamų iš Rusijos ir Baltarusijos, ribojimas (pliusai ir minusai)
Kodėl sudėtinga gabenti temperatūrinius krovinius?
Krovinių gabenimas – atsakingas darbas

Tags: 
Prenumeruoti sklaidos kanalą šiaim įrašui

Vienas atsakymas

Jūsų komentaras