Degalų kiekio ribojimai apribos šešėlį?

Degalų kiekio ribojimai apribos šešėlį?

Degalų kiekio ribojimai apribos šešėlį?

Nuo gegužės pradžios Lietuvoje nerimsta kalbos, ar reikia riboti vilkikų bakuose į šalį įvežamų degalų kiekį. Tai esą padėtų sumažinti degalų kontrabandą. Tuo tarpu vežėjai tvirtina, kad jų verslui siūlomi apribojimai – pagaliai į ratus. Patyliukais svarstoma, jog degalų ribojimas gali išauginti pervežimo kainą.

Per pastaruosius penkerius metus smarkiai suaktyvėjo pigių nelegalių degalų iš Rusijos, Baltarusijos įvežimas į Lietuvą. Vilniaus teritorinės muitinės apskaičiavimais, vien per jos postus kasdien įvežama 1,3 mln. l degalų. Manoma, jog nelegaliai įvežami degalai gali sudaryti kone trečdalį Lietuvos rinkos.

Naftos prekybos įmonių asociacija kreipėsi į Seimo Aplinkos apsaugos bei Biudžeto ir finansų komitetus su siūlymu imtis priemonių. Prekeivių degalais manymu, verta pasekti kaimyninės Lenkijos pavyzdžiu ir sieną kertančioms sunkiojo transporto priemonėms įvesti degalų limitą, kurį galima vežtis bakuose.

Vežėjų įsitikinimu, degalų ribojimas nėra išeitis. Gali padidėti eilės pasienyje, tranzitiniai kroviniai pasukti kitomis kryptimis. Padidėjus įmonių transportavimo išlaidoms, kiltų pervežimo kaina. Pavyzdžiu vežėjai nurodo tą pačią Lenkiją – degalų ribojimas laukiamo efekto nedavė, vilkikai pilnais degalų bakais tiesiog pasuko per kitas šalis, iš dalies – ir Lietuvą.

Atsirado ne tik vilkikų vairuotojų, bet ir Lenkijos bei Lietuvos įmonių, kurios pelnosi iš šešėlinės prekybos degalais: Lietuvoje už juos nesumoka PVM mokesčio, neva veža į kitas ES šalis. Tačiau iš tiesų nuveža toli gražu nevisada. Muitininkai siūlo priemonę degalų kontrabandai kontroliuoti – įvesti privalomas deklaracijas, kuriose įvažiuojant į Lietuvą bei iš jos išvažiuojant būtų nurodomi spidometro duomenys ir vežamų degalų kiekis. Jeigu išvykstant paaiškėtų akivaizdus jo trūkumas, vairuotojas privalėtų sumokėti mokesčius.

Situacijai naftos produktų rinkoje tirti Lietuvos parlamente sudaryta darbo grupė. Išklausius visas suinteresuotas šalis, ji norėtų priimti sprendimą, kuris nepakenktų Lietuvos verslui. Ar šalyje bus įvestas degalų ribojimas, ar pasirinkta kita kontrabandos degalais reguliavimo priemonė? Panašu, kad paprastos išeities rasti nepavyks. Tačiau ekspertų manymu, bet kuriuo atveju kova su šešėline ekonomika pervežimo kainai atsiliepti neturėtų.

Panašūs straipsniai:
Sunkiojo transporto apribojimai Maskvoje – ne visiems
Viešasis logistikos centras (VLC) – daugiau nei krovinių kaimelis
Degalų kortelės – yra iš ko rinktis

 

Autorius: BukMatomas

Tags: , ,