Degalų, įvežamų iš Rusijos ir Baltarusijos, ribojimas (pliusai ir minusai)

Degalų, įvežamų iš Rusijos ir Baltarusijos, ribojimas

Degalų, įvežamų iš Rusijos ir Baltarusijos, ribojimas

Įvežamų degalų kiekio iš Rusijos ir Baltarusijos ribojimas turi savo privalumų ir trūkumų.  Išskiriami tokie galimos žalos variantai: įvežamų degalų ribojimas sukelia nesklandumų krovinių tranzitui į Rytus. Šie nesklandumai taip pat priverčia aplenkti Lietuvą kaip prekybai tinkamą partnerę. Gresia ir dideli piniginiai nuostoliai, netekus prekybos partnerių (skaičiuojama apie 10 mln. Lt.).

Piniginiai nuostoliai užkluptų ir krovinių vežėjus – kurui tektų išleisti keliskart daugiau pinigų. Be to, baiminamasi, kad tokiu atveju Lietuvos transportininkai prarastų konkurencinius pranašumus. Toks įvežamo kuro ribojimas skatina perkelti krovinių srautus ten, kur šie draudimai negalioja ir net negresia.

Nusprendus įteisinti šį ribojimą, Rusija gali imtis atsakomųjų veiksmų dėl TIR konvencijos. Kita vertus, šis apribojimas turi ir privalumų. Ribojimas padėtų įvesti neišvengiamą akcizo mokestį. Tai užtikrintų sąžiningą mokesčių mokėjimą. Kitas, ne mažiau svarbus privalumas, tai užkirstas kelias nelegaliam verslui, prekybai kontrabandiniais degalais.

Išnagrinėjus visus galimus variantus, matoma, jog šis apribojimas neteikia daug naudos. Todėl siūloma neįteisinti šios tvarkos, nes kaip rodo duomenys, tai sukeltų nesklandumų ne tik Lietuvai, bet ir kaimyninėms šalims, verslo partneriams.

Panašūs straipsniai:
Kodėl sudėtinga gabenti temperatūrinius krovinius?
Krovinių gabenimas – atsakingas darbas
Kada krovinius gabensime be TIR knygelių?

Tags: , , , ,