Ar vežėjų bėdos dėl naujų Rusijos reikalavimų – jau praeitis?

Ar vežėjų bėdos dėl naujų Rusijos reikalavimų – jau praeitis?

Ar vežėjų bėdos dėl naujų Rusijos reikalavimų – jau praeitis?

2013 m. vasaros vidurys ir rudens pradžia ne tik Lietuvos, bet ir Europos vežėjams buvo itin neramūs, mat kaip perkūnas iš giedro dangaus trenkė liepos 4 d. žinia, kad Rusijos muitinė nuo rugpjūčio vidurio nori numatyti papildomų garantijų ir laidavimų reikalavimą užsienio šalių vežėjams. Sužinoję apie tokius ketinimus, šalių asocijuotos struktūros ir valstybinės institucijos sunerimo ir nedelsdamos ėmėsi veiksmų, nes, anot jų, jei tokia tvarka būtų įsigaliojusi, tai ne tik pažeistų TIR konvenciją, bet ir padarytų ekonominės ir politinės žalos Europos Sąjungos valstybėms.

Aukščiausio lygio institucijos – Jungtinės Tautos, Europos Komisija ir visos tarptautinės bendruomenės –  iškilus probleminei situacijai, iškart susivienijo. IRU pareiškė, kad tai vienašalis sprendimas ir tris dienas dalyvavo susitikimuose su Rusijos valdžios institucijų atstovais bei kitais suinteresuotais asmenimis, konstruktyviai ragindama Federalinės muitinės tarnybą (FMT) atšaukti sprendimą, susijusį su TIR garantijomis Rusijos teritorijoje. Po šių svarstymų Rusija atidėjo reikalavimų įsigaliojimą iki rugsėjo 14 d., bet įtampa ne tik vežėjų rinkoje, bet ir valstybinėse organizacijose nemažėjo.

Rusijos vežėjų asociacija „Asmap“, solidarizuodamasi su Europos vežėjais, pateikė kreipimąsi į Rusijos Aukščiausiąjį arbitražo teismą, kuriame prašė FMT reikalavimus ir veiksmus paskelbti neteisėtais. Pagrindinis argumentas tai, kad naujoji tvarka prieštarauja TIR konvencijai. Aukščiausiasis arbitražo teismas Rusijoje priėmė „Asmap“ asociacijos skundą dėl ketinimų įvesti nacionalinę garantiją ir jį svarstys rugsėjo 30 d.

Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas, kalbėdamas apie naujus reikalavimus, yra sakęs, jog tai „saviveikla, mat tokie sprendimai prieštarauja teisės normoms. TIR sistema padeda administruoti milžiniškus transporto srautus, taigi toks Rusijos sprendimas – neatsakingas.“

Kol kas Lietuvos ir Europos vežėjai gali būti sąlyginiai ramūs, nes prieš keletą dienų pasirodė FMT vadovo pasirašytas raštas, kuriame aiškiai įvardijama, kad liepos 4 d.  numatytos priemonės bus taikomos tik muitinės įstaigose, pavaldžiose Sibiro ir Tolimųjų Rytų muitinės valdyboms.

Su rašto turiniu galima susipažinti: http://www.tks.ru/news/nearby/2013/09/13/0007.

Panašūs straipsniai:
Telematikos sistemos krovinių ir transporto biržose
Lietuvos vežėjų konkurentai: kas jie tokie?
Degalų kaina – sudedamoji krovinio pervežimo dalis

 

Autorius: BukMatomas

Tags: , , ,